استاندارد IWA 1:2005-استاندارد مراکز درمانی

استاندارد راهنمای IWA1 به مراکز درمانی کمک می کند تا سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001 را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص این گونه مراکز طرح ریزی و پیاده سازی کنند.

دامنه کاربرد استاندارد IWA 1:2005

کلیه سازمان های مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات و محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت می نمایند شامل مراکز آموزشی و پژوهشی ، بیمارستان ها، ادارات و مراکز نظارتی و سایر سازمان های مرتبط بدون توجه به نوع ، اندازه و محصول یا خدمتی که ارائه می نمایند و تولید کنندگان /توزیع کنندگان محصولات دارویی

معرفی:

با توجه به اهمیت فرایندها و خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی الزامات سیستم مدیریت کیفیت در این مراکز به شکل متفاوتی نسبتبه سایر صنایع و بخش های کسب و کار تفسیر می شوند.

استاندارد IWA 1 به دلایل زیر فرایندهای سیستم مدیریت کیفیت و تعامل میان این فرایندها را با یک نگاه تخصصی و به صورت خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است:

در فرایند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیمار به شکل فیزیکی و فکری در فرایند ارائه خدمات (درمان) حضور دارد در نتیجه رابطه میان متخصص و بیمار از حیث مسائل تخصصی رابطه متوازنی نمی باشد و متخصص مربوطه و بیمار می باشد.

ممکن است مشتری دارای دانش ناچیزی در خصوص جنبه های تخصصی خدمات قابل ارائه باشد  در نتیجه  رابطه میان متخصص و بیمار از حیث مسائل تخصصی رابطه متوازنی نمی باشدو متخصص تاثیر بیش تری در شکل و نوع خدمات قابل ارائه دارد.

معمولا خرید و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارای دو شکل جداگانه می باشند ( شرکت  بیمه خریدار خدمات می باشد و بیمار این خدمات را دریافت می نماید) در نتیجه ارائه دهنده خدمات باید نیازهای کیفی دو مشتری عمده خود را در نظر بگیرد: بیمار و خریدار خدمات

خدمات بهداشتی و درمانی دارای پیچیدگی هایی در روابط و تعامل میان بیماران ، متخصصین ، تامین کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی ، شرکت های بیمه ،صنایع و مراجع دولتی می باشند. علاوه بر این خدمات بهداشتی و درمانی در معرض تغییرات سریع فناوری نیز قرار دارند

با استفاده از سیستم مدیریت کیفیت می توان کلیه فرایندهایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه تاثیر گذارند را به منظور بررسی اینکه آیا الزامات را برآورده نموده اند یا خیر تحت کنترل قرر داد.

هدف از تدوین راهنمای جداگانه برای مراکز بهداشتی و درمانی به شرح زیر می باشد:

1-بهبود کیفیت و ایمنی خدمات بهداشتی و درمانی

2-بهبود فرایندها به منظور افزایش ارزش افزوده برای سازمان  و مشتری

3-ارتقای تصویر سازمان در جامعه ، افزایش اعتماد مشتری  و دسترسی به ابزاری جهت ارزش گذاری بر کیفیت

یکپارچگی با رویکرد نگاه تخصصی و بخشی در استانداردهای بین المللی مربوط به سیستم های مدیریت کیفیت که بیش تر در سایر بخش های صنعتی و خدماتی استانداردهای تخصصی مشابهی عرضه شده بودند.

مزایای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA1:2005 :

بهبود کیفیت خدمات

حصول اطمینان از انطباق با الزامات قانونی

بهبود شایستگی ها و محیط کارکارکنان

بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه های ناشی از کیفیت پایی

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد.

اقدامات پس از ثبت شرکت

اخذ دفاتر پلمب
هر موسسه و هر شركت و هر سازمانی كه مشمول قوانین مالیات باشد بایستی از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را جهت تحریر كلیه فعالیت های مالی خود تحویل بگیرد .این دفاتر كه به دفاتر قانونی معروف هستند , كلیه شركتها با توجه به دستور العمل ها و آئین نامه تحریر دفاتر قانونی كلیه عملیات مالی خود را بایستی به ترتیب وقوع به صورت خوانا و بدون خط خوردگی و تراشیده شدن و لاك گیری در این دفاتر بنویسند و در انتهای سال مالی و زمانی كه می خواهند اظهار نامه مالیاتی را تحویل دهند دفاتر پلمپ شده ای را هم كه نوشته
اخذ روزنامه رسمی
برخلاف برخی تصورات رایج، شاید دانستن ابن نکته برای شما جالب باشد که روزنامه رسمی نام یک روزنامه خاص با کارکرد خاص است و به هر روزنامه‌ای که قانونی چاپ و پخش شده، روزنامه رسمی گفته نمی‌شود. روزنامه رسمی که بر اساس یک ماده واحده قانونی تشکیل شده است، خود یک شرکت سهامی خاص است و ارگانی ست زیرمجموعه قوه قضاییه و وابسته به آن. کار عمده روزنامه رسمی عبارت است از انتشار قوانین و مقررات رسمی کشور، برخی آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها و همچنین ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علامت‌های تجاری.
تشکیل پرونده مالیاتی
هرشرکت پس از تأسیس و پس از تعیین حوزه مالیاتی، باید تشکیل پرونده دارایی دهد. طبق قانون شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس شرکت مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه ابتدایی می باشد و در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می شوند.
طراحی لوگو و ست اداری
ست اداری یا اوراق اداری یکی از ملزومات شرکت ها و سازمان های مختلف است که معمولاً با توجه به مصرف در طول سال چند بار آن را سفارش می دهند. کارشناسان ما با بررسی این نیاز، پکیج های مختلفی از ست اداری را برای شما جمع آورده اند تا بدون دردسر این نیاز را برطرف نمایید.طراحی ست اداری گروه ما جزو تخصصی ترین مرکز طراحی اوراق اداری است ، ما مفتخریم که به رکورد بیش از 200 مشتری در زمینه طراحی و چاپ با میزان رضایتمندی بالا در سراسر ایران دست یافته ایم..طراحی ست اداری با در نظر گرفتن مجموعه های مختلف
طراحی وب سایت
تاثیر سایت در اطلاع رسانی: داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا

 مراحل ثبت برند

 

Top