کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی در کرج | اخذ کارت بازرگانی در کرج | کارت بازرگانی کرج | ثبت نام کارت بازرگانی کرج | اخذ کد اقتصادی در کرج | کد اقتصادی کرج | پلمپ دفاتر کرج ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها | اداره ثبت و تغییرات شرکتها | سایت ثبت و تغییرات شرکتها | تغییرات شرکت هیئت مدیره | کارت بازرگانی در کرج | اخذ کارت بازرگانی در کرج | کارت بازرگانی کرج | ثبت نام کارت بازرگانی کرج | اخذ کد اقتصادی در کرج | کد اقتصادی کرج | پلمپ دفاتر کرج | پلمپ دفاتر در کرج | ثبت برند و برندسازي|ثبت برند در کرج|ثبت شرکت در کرج|ثبت سهامي خاص|ثبت شرکت با مسئوليت محدود|ثبت تعاوني|ثبت موسسه| ثبت شرکت ها در کرج|ثبت علامت تجاري در کرج|ثبت لوگو در کرج

مطابق ماده 3 قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص اخذ خواهد شد. کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد به شرایط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص (حقیقی و حقوقی) مهیا باشد یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید.

کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاس¬های آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایند.

تعریف کارت بازرگانی:

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.

براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد.

کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی در کرج

فرآیند دریافت کارت بازرگانی (اخذ کارت بازرگانی)

ابتدا وارد سایت اتاق بازرگانی میشویم . سپس از قسمت عضویت و کارت بازرگانی قسمت ثبت نام جهت صدور کارت عضویت و بازرگانی را انتخاب میکنیم و نسبت به ثبت درخواست صدور، تمدید یا تغییر کارت عضویت یا بازرگانی اقدام میکنیم .

مراحل ثبت درخواست (اخذ کارت بازرگانی) به صورت زیر است:

1.ثبت اطلاعات فردی

2.چاپ فرم های الکترونیکی مربوطه ، مراجعه به سازمان و اخذ گواهی های مورد نیاز

3.تکمیل اطلاعات پرونده  و پس از اسکن تصویر مدارک، بارگذاری فایل های مربوطه

4.با ثبت درخواست و تایید نهایی، پرونده به صورت الکترونیکی برای اتاق مربوطه ارسال می گردد.

5.بررسی پرونده به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

..درصورت ناقص بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا با مراجعه مجدد، اطلاعات و مدارک را تکمیل کنند.

..درصورت کامل بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا با در دست داشتن اصل مدارک، جهت تکمیل ثبت نام به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یا اتاق تعاون مربوطه مراجعه نمایند

 6.تا زمانی که کارت تحویل داده نشده اشخاص میتوانند با مراجعه مجدد از آخرین وضعیت درخواست خود در اتاق بازرگانی/ اتاق تعاون/ سازمان صنعت معدن و تجارت مربوطه مطلع شوند.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (اخذ کارت بازرگانی)

1.اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.

2.اصل گواهی پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شرکتها.

(برای دریافت اظهارنامه و گواهی   پلمپ_دفاتر به نزدیکترین دفتر پست و اداره ثبت شرکتها مراجعه فرمائید)

3.اصل گواهی عدم سوء پیشینه.

4.فرم دال

5.اصل گواهی موضوع ماده 181ق.م.م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس متقاضی.

6.اصل کارت ملی (در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد)

7.دو قطعه عکس (جدید ، تمام رخ ، ساده ، رنگی و با پشت زمینه سفید)

8.اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره

9.دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد .

تبصره : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات  ICT ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند و ملزم به ارائه اصل مدرک تولید هستند .

10.اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

تبصره : متقاضیانی که سن آنان 55سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند .

داشتن حداقل سن 23سال تمام.

11.اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (فقط روی فرم الف قابل قبول است) با مهر امضای رئیس شعبه. (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل یکسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.

12.ارائه یکی از مدارک ذیل:

الف-اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

ب- اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی ، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

ج- اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی ، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

13.مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی (صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند)

ارائه کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور.

تذکر 1: کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.

تذکر 2: ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است.

تذکر 3: حضور متقاضی یانماینده قانونی او در مرحله برابراصل و تحویل کارت الزامی است.

تذکر 4: برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.

تذکر 5: حضور متقاضی در کلاسهای آموزشی براساس نوع مدرک تحصیلی پس از مراجعه به اتاق الزامی میباشد.

تذکر 6: کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل می گردد.

تذکر 7: متقاضیان محترم درانتخاب رشته فعالیتهای خاص درزمان تکمیل اطلاعات ثبت نامی از طریق سایت این اتاق دقت فرمایند که رشته های انتخاب شده در راستای نیازهای وارداتی آنان باشد زیرا تنها واردات در چهارچوب رشته های انتخابی امکان پذیر خواهد بود وبرای صادرات کالا محدودیتی وجود ندارد.

لیست مراکز دریافت استعلام های کارت بازرگانی (فرآیند اخذ کارت بازرگانی)

در طي مراحل ثبت درخواست لازم است تا متناسب با نوع درخواست، فرم هاي گواهي از سامانه چاپ گرفته شده و جهت تاييد به مراكز مربوطه به شرح زير مراجعه شود:

*براي دريافت گواهي عدم سوء پيشينه به نزديك ترين دفتر پليس+ 10مراجعه نماييد.

*براي دريافت گواهي ماده  186 قانون ماليات هاي مستقيم به حوزه مالياتي محل كار (براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.

*براي تاييد فرم حساب و حسن اعتبار بانكي (فرم الف) به بانكي كه حساب جاري در آن داريد مراجعه نماييد.

*براي تاييد فرم تعهد و گواهي امضاء (فرم د) به يكي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه نماييد.

*براي دريافت مفاصا حساب بيمه تامين اجتماعي به شعبه بيمه محل كار(براي كارت هاي حقيقي) دفتر مركزي (براي كارت هاي حقوقي) مراجعه نماييد.

*براي دريافت اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني و گواهي پلمپ دفاتر به نزديك ترين دفتر پست مراجعه و پس از دريافت دفاتر قانوني (دفتر روزنامه و كل) به اداره ثبت شركت هاي محل مراجعه نماييد.

*براي دريافت فرم پيش ثبت نام كد اقتصادي به سايت  Tax.gov.irمراجعه نماييد.

*براي دريافت تاييد صلاحيت مديران خارجي (ويژه مديرعاملان غير ايراني) به سفارتخانه متبوع مراجعه نمايي

ضوابط آموزش متقاضیان کارت بازرگانی جدید (صدوری)  (اخذ کارت بازرگانی) اعم از حقیقی و یا حقوقی

در اجرای تبصره  1جزء  11-1-2بند  2ماده  11آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و در راستای ارتقاء سطح علمی متقاضیان دریافت کارت بازرگانی جدید، حضور در دوره های آموزشی برای کلیه متقاضیانی که برای اولین بار اقدام به دریافت کارت بازرگانی می نمایند به شرح ذیل الزامی می باشد.

مدرک تحصیلی :

متقاضیان اخذ کارت بازرگانی دارای مدرک دانشگاهی مرتبط :

متقاضیان فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های اقتصاد، مدیریت و بازرگانی و رشته های همانند به تشخیص اتاق می بایست در نشست توجیهی کارت بازرگانی به مدت  2 تا  3 ساعت شرکت نمایند.

متقاضیان اخذ کارت بازرگانی دارای مدرک دانشگاهی غیر مرتبط :

متقاضیان فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های غیر مرتبط با رشته های فوق می باشند، می بایست علاوه بر حضور در نشست توجیهی، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت  8ساعت نیز شرکت نمایند.

 

متقاضیان اخذ کارت بازرگانی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم :

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه از آموزش و پرورش و یا فوق دیپلم از دانشگاه می باشند می بایست در نشست توجیهی، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت 12 ساعت نیز شرکت نمایند.

محتوای دوره های آموزشی تخصصی :

1.مقررات صادرات و واردات

2.قوانین و مقررات گمرک و ترخیص کالا

3.مدیریت خرید، سفارشات خارجی، اعتبارات اسنادی و ایکوترمز

تذکر: چنانچه متقاضیان قبلا دوره های آموزشی با محتوا فوق الذکر را گذرانده باشند با ارائه گواهینامه مربوطه و تایید آن توسط اتاق کافی به مقصود خواهد بود.

سه در هزار درآمد مشمول مالیات و یک در هزار فروش سهم اتاق بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت سه درهزار درآمد مشمول مالیات :

اصل و تصویر برگ تشخیص یا قطعی سالهایی که به اتاق ارائه نگردیده است .

مدارک مورد نیاز جهت پرداخت یک درهزار فروش کالا و خدمات :

تصویر اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده سالهای 1939-1932-1931-1931 بر اساس ماده  77قانون برنامه پنجم توسعه ، متقاضیان تمدید کارت بازرگانی مکلف هستند یک در هزار رقم فروش کالا و خدمات خود را به اتاق های بازرگانی و تعاون پرداخت نمایند.

تذکر : 1درراستای همکاری با فعالان اقتصادی کشور و دارندگان کارت بازرگانی فقط  %91از مبلغ یک در هزار فروش کالا و خدمات سال  1931و  %01از مبلغ مذکور متعلق به سالهای 1931و1932و 1939اخذ میگردد .

تذکر : 9 محاسبه و پرداخت سه درهزار مالیات بردرآمد ویک درهزار فروش کالا و خدمات صرفاً از طریق امور مالی اتاق تهران امکانپذیر است.

حق صدور و تمدید کارت عضویت اتاق و کارت بازرگانی

الف: هزینه حق صدورویاتمدید کارت.

ب : برای کارتهای بازرگانی (اخذ کارت بازرگانی) صدوری هزینه علاوه بر مبالغ تعیین شده دریافت خواهد شد.

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد.

اقدامات پس از ثبت شرکت

اخذ دفاتر پلمب
هر موسسه و هر شركت و هر سازمانی كه مشمول قوانین مالیات باشد بایستی از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را جهت تحریر كلیه فعالیت های مالی خود تحویل بگیرد .این دفاتر كه به دفاتر قانونی معروف هستند , كلیه شركتها با توجه به دستور العمل ها و آئین نامه تحریر دفاتر قانونی كلیه عملیات مالی خود را بایستی به ترتیب وقوع به صورت خوانا و بدون خط خوردگی و تراشیده شدن و لاك گیری در این دفاتر بنویسند و در انتهای سال مالی و زمانی كه می خواهند اظهار نامه مالیاتی را تحویل دهند دفاتر پلمپ شده ای را هم كه نوشته
اخذ روزنامه رسمی
برخلاف برخی تصورات رایج، شاید دانستن ابن نکته برای شما جالب باشد که روزنامه رسمی نام یک روزنامه خاص با کارکرد خاص است و به هر روزنامه‌ای که قانونی چاپ و پخش شده، روزنامه رسمی گفته نمی‌شود. روزنامه رسمی که بر اساس یک ماده واحده قانونی تشکیل شده است، خود یک شرکت سهامی خاص است و ارگانی ست زیرمجموعه قوه قضاییه و وابسته به آن. کار عمده روزنامه رسمی عبارت است از انتشار قوانین و مقررات رسمی کشور، برخی آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها و همچنین ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علامت‌های تجاری.
تشکیل پرونده مالیاتی
هرشرکت پس از تأسیس و پس از تعیین حوزه مالیاتی، باید تشکیل پرونده دارایی دهد. طبق قانون شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس شرکت مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه ابتدایی می باشد و در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می شوند.
طراحی لوگو و ست اداری
ست اداری یا اوراق اداری یکی از ملزومات شرکت ها و سازمان های مختلف است که معمولاً با توجه به مصرف در طول سال چند بار آن را سفارش می دهند. کارشناسان ما با بررسی این نیاز، پکیج های مختلفی از ست اداری را برای شما جمع آورده اند تا بدون دردسر این نیاز را برطرف نمایید.طراحی ست اداری گروه ما جزو تخصصی ترین مرکز طراحی اوراق اداری است ، ما مفتخریم که به رکورد بیش از 200 مشتری در زمینه طراحی و چاپ با میزان رضایتمندی بالا در سراسر ایران دست یافته ایم..طراحی ست اداری با در نظر گرفتن مجموعه های مختلف
طراحی وب سایت
تاثیر سایت در اطلاع رسانی: داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا

 مراحل ثبت برند

 

Top